Artikeltjesschrijven dat kan bij ons
Image default
Zakelijk

Uitleg CRM: zo werkt CRM

Ben jij al bekend met CRM in de zorg? CRM is hét middel om contacten met alle patiënten te onderhouden. CRM kent tal van toepassingen en wordt in iedere bedrijfsomgeving – ook buiten de zorg om – aangeraden. Met dank aan CRM zorg wordt het mogelijk eenvoudig inzicht te krijgen in alle relevante zorggegevens vanaf smartphone, computer of tablet. Met andere woorden: bepaalde zorgprocessen zullen aanzienlijk versneld kunnen worden. Ook ben je in staat optimaal contact te onderhouden met patiënten en zorg te personaliseren. Schakel een professional op de werkvloer in: bundel je krachten met zorg- en CRM specialist Growtivity.

Organiseren van relaties en patiënten

Onderzoek heeft aangetoond dat liefst 88% van alle instellingen investeren in relaties en het optimaliseren van wat marketingtechnisch “patiëntbeleving” heet heel belangrijk vindt. 60% van de instellingen heeft het zelfs als strategische doelstelling. CRM kan ook in de zorg helpen met het organiseren van relaties en het klantbestand. De gezondheidszorg beter maken, gebeurt stapje voor stapje. Dat kan met betere geneesmiddelen, betere en snellere hulpverlening, maar natuurlijk ook met alle randzaken daar omheen, zoals het opbouwen van een overzichtelijk platform voor gespreken en apparaten, het stroomlijnen van talloze processen, het leveren van de beste service en het optimaal bijhouden van patiëntdata. De uitdaging is al deze afzonderlijke elementen op logische, overkoepelende wijze met elkaar verbinden.

Welke voordelen heeft CRM in de zorg?

CRM in de zorg heeft meerdere voordelen. We zullen hier de drie belangrijkste voordelen bespreken: allereerst ben je in staat gegevens en functionaliteiten op je mobiel binnen handbereik te houden, waar je ook gaat of staat. Zo heb je razendsnel toegang tot de juiste informatie. Ten tweede wordt het dankzij e-mail integratie mogelijk om alle verzonden en ontvangen berichten per organisatie en per contactpersoon te bundelen en overzichtelijk weer te geven. Op basis van de verzamelde informatie is het mogelijk dashboards op te stellen. Deze dashboards kunnen informatie bundelen over workflows, of juist rapporten zijn.

Persoonlijke reacties

Dankzij CRM wordt het stukken mogelijk patiëntervaringen precies af te stellen op wensen en behoeften. Ook kun je de ervaringen afstellen op zaken als profiel, demografische elementen en gezondheid. Persoonlijke communicatie kan naar wens worden aangepast en via een eigen keuzekanaal verzonden worden, bijvoorbeeld via WhatsApp, e-mail en sms. Ook stel je familieleden, zorgverleners, patiënten en mantelzorgers in staat via hetzelfde kanaal te communiceren. Dit kan via websites zijn, maar ook mobiele zorgapplicaties of zelfs Facebook.

Gerelateerde artikelen

Waarom kan je het beste administratie werkzaamheden uitbesteden?

Zakelijke website laten maken

Het gebruik van pennen in het dagelijkse leven