Kies jouw dieet

Denk jij er al een tijdje over na om af te vallen of om gewoon een gezond voedingspatroon op te bouwen? Dan is het een teken dat jij nu dit artikel leest. Dit artikel zal namelijk gaan over dieten, hoe het daarmee zit, welke dieten je kan volgen en of dieten nou echt dat beloofde effect heeft. En je moet wel toegeven, dit is echt het perfecte moment om een gezond dieet te beginnen. We zitten alweer in een halve lockdown, wat betekent dat je voorlopig geen verjaardagsfeestjes met taart op de planning hebt staan. Niks houd je nu nog tegen om aan je zelf te gaan werken door een dieet te gaan volgen. Een dieet vereist veel uithoudingsvermogen, dus het is fijn om er iemand bij te hebben die jou kan ondersteunen en helpen. En dan nog één ding voordat we beginnen, gezond worden door puur en alleen een dieet te volgen, is niet genoeg. Je hebt ook veel beweging en buitenlucht nodig om gezond te worden. Dat wordt vaak over het hoofd gezien, maar is net zo belangrijk als gezond eten. Er zijn veel verschillende soorten diëten en in dit artikel vertel ik je meer over twee diëten: het fodmap dieet en het koolhydraatarme dieet.

 

Het eerste dieet dat ik bespreek zijn de koolhydraatarm recepten. De naam zegt het al, dit is een dieet waar weinig koolhydraten in voor komen. Echter, dat klopt niet helemaal. Het koolhydraatarme dieet is beperkt in zijn enkelvoudige koolhydraten (die zitten in wit brood, witte pasta, chips en koekjes). Het dieet is niet beperkt in de gezonde, meervoudige koolhydraten, die zitten in eiwitten, groenten en gezonde vetten.

 

Hiernaast kan je ook het fodmap dieet volgen. Dit dieet is uiterst geschikt voor mensen die lijden aan het prikkelbare darm syndroom (PDS). De recepten en ingrediënten die bij het PDS dieet horen, verminderen de klachten van deze mensen. In dit dieet eet je geen fermenteerbare oligosachariden, monosachariden en disachariden. Dit houdt in dat je geen lactose, fructose en suikeralcoholen mag innemen. Het is dus wel vrij streng dieet.

https://verdify.nl/