Hoe kom je erachter wat je aan SEO moet verbeteren?SEO (search engine optimization) is een essentieel onderdeel van succesvolle webmarketing, maar het kan een beetje verwarrend zijn om erachter te komen wat u moet verbeteren. Het kan ontmoedigend zijn om te proberen uit te vinden welke veranderingen u aan uw website moet aanbrengen om uw SEO te verbeteren, maar dat hoeft niet zo te zijn. Met het juiste onderzoek en de juiste kennis kunt u gemakkelijk gebieden identificeren die verbetering behoeven. Er zijn een paar belangrijke stappen die u kunt nemen om erachter te komen wat u aan SEO moet verbeteren.
Analyseer eerst de huidige inhoud en structuur van uw website. Zijn er verouderde pagina’s? Is de inhoud van uw website geoptimaliseerd voor zoekmachines? Dit zijn ook een van de eerste stappen die een SEO bureau zal ondernemen om te kijken waar de verbeteringen liggen. Deze stap zal u helpen te bepalen wat er veranderd moet worden om uw SEO te verbeteren. Daarnaast moet u ook de websites van uw concurrenten onderzoeken om vast te stellen wat zij anders doen dan u. Uw website vergelijken met die van uw concurrenten kan u een beter inzicht geven in wat u aan SEO moet verbeteren. Gebruik ten slotte tools zoals Google Analytics om de prestaties van uw website te volgen. Dit zal u een beter idee geven van welke gebieden ondermaats presteren en waar u veranderingen moet aanbrengen. Met deze stappen kunt u gemakkelijk achterhalen wat u moet verbeteren aan SEO en de nodige veranderingen aanbrengen. Wat houdt SEO in?Als u niet tevreden bent over de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van uw website, zijn er een paar dingen die u kunt doen om deze te verbeteren. Het eerste wat u moet doen is de huidige inhoud en structuur van uw website analyseren. Bepaal of er verouderde pagina’s zijn, of de inhoud van uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines, en of er gebroken links zijn. Dit kan u helpen gebieden te identificeren die verbetering behoeven, zodat u de nodige wijzigingen kunt aanbrengen. Analyse van de huidige website inhoud en structuurDe eerste stap om te bepalen wat u aan SEO moet verbeteren, is het analyseren van de huidige inhoud en structuur van uw website. Voordat u dit doet, is het belangrijk om te begrijpen dat er twee belangrijke componenten zijn die SEO beïnvloeden: on-page SEO en off-page SEO. On-page SEO verwijst naar factoren die u kunt controleren op uw website, zoals de inhoud van uw website en de URL-structuur. Off-page SEO verwijst naar factoren die buiten de controle van uw website liggen, zoals links van andere websites en de autoriteit van die linkende websites.
De inhoud van uw website en de URL-structuur zijn de belangrijkste factoren die SEO beïnvloeden. Als uw inhoud niet is geoptimaliseerd voor zoekmachines, dan maakt het niet uit hoeveel backlinks u heeft. Om te bepalen of de inhoud en URL-structuur van uw website zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines, moet u onderzoek doen naar de huidige inhoud en structuur van uw website. Hier zijn een paar dingen die u moet overwegen als u de inhoud en structuur van uw site analyseert: – Is uw inhoud relevant en origineel? – Heeft uw inhoud voldoende lengte? – Zijn uw afbeeldingen geoptimaliseerd voor zoekmachines? – Bevat uw inhoud een unieke titel, beschrijving en H1-tags? – Zijn uw afbeeldingen veilig gehost? – Bevat uw URL-structuur relevante trefwoorden?
Voor een zo compleet mogelijke, maar ook beknopte weergave van de stand van zaken is een SEO scan een goede oplossing. Hiermee controleren meerdere specialisten de gezondheid van uw website op SEO niveau. Door middel van een rapportage komt u te weten wat er allemaal moet gebeuren om weer terug in de topposities te komen. Onderzoek van websites van concurrentenDe volgende stap om te bepalen wat u aan SEO moet verbeteren, is het onderzoeken van de websites van uw concurrenten. Uw website vergelijken met die van uw concurrenten kan u een beter inzicht geven in wat u aan SEO moet verbeteren. Er zijn een paar verschillende manieren waarop u dit kunt doen. Een optie is om een online tool zoals Ahrefs of SEMrush te gebruiken om de backlinks van je concurrenten te analyseren. Dit soort tools kunnen u helpen bij het identificeren van websites die linken naar de websites van uw concurrenten en de autoriteit van deze linken. Een andere optie is het gebruik van een online tool zoals Open Site Explorer of SEM Rush om de trefwoorden van uw concurrenten te analyseren. Door de zoekwoorden van uw concurrenten te analyseren, kunt u beter begrijpen op welke zoekwoorden zij zich richten en hoe moeilijk die zoekwoorden zijn. Dit kan u een idee geven op welke zoekwoorden u zich ook zou moeten richten. Door de websites van uw concurrenten te analyseren, kunt u beter bepalen wat u aan SEO moet verbeteren. Dit kan u helpen bepalen op welke inhoud, structuur en backlinks van uw website u zich moet richten als u weinig tijd en middelen heeft. Tools zoals Google Analytics gebruikenDe laatste stap om te bepalen wat u moet verbeteren aan SEO is het gebruik van tools zoals Google Analytics om de prestaties van uw website te volgen. Dit zal u een beter idee geven van welke gebieden ondermaats presteren en waar u veranderingen moet aanbrengen. Google Analytics is een krachtige tool die u een solide overzicht kan geven van de prestaties van uw website, inclusief gegevens zoals het verkeer op uw website, verkeersbronnen en bounce rate. Er zijn ook een paar SEO-gerelateerde statistieken die u in de gaten moet houden als u de prestaties van uw website volgt.
Uw SEO verkeersbron percentage is het percentage van het verkeer naar uw website dat afkomstig is van zoekmachines. Dit geeft u een idee van hoeveel verkeer afkomstig is van zoekmachines en of er problemen zijn met uw website waardoor mensen vertrekken. Uw SEO organische click-through-rate is het percentage zoekopdrachten waarvoor uw website verschijnt in de resultaten van een zoekmachine en het aantal kliks dat uw website daardoor ontvangt. Dit geeft u een idee van hoe goed uw website presteert in zoekmachines en of er problemen zijn met uw website waardoor deze slecht presteert. Ten slotte is uw bouncepercentage het percentage bezoekers dat uw website onmiddellijk na het bezoek verlaat. Dit geeft u een idee of er problemen zijn met uw website waardoor mensen snel vertrekken.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Kom hoog in Google met jouw website en SEO Websites die hoog in Google staan verkrijgen de meeste klikken. Hoe meer bezoekers, hoe hoger de conversie van een website. Dat is gelijk de reden...
- Beginnen met een SEO traject in 2019 Beginnen met een compleet SEO traject in 2019 in dit artikel neem ik u mee in wat voor mij een grondige is van een website....
- Strategie voor sociale media in enkele stappen? basisprincipes van online marketing antwoorden Bedrijfsplannen moeten beginnen met duidelijk gedefinieerde doelen en sociale media vormen hierop geen uitzondering. Een van de grootste redenen voor...
- Een online marketing bureau in Nijmegen? Go Online; dat is hét online marketing bureau Nijmegen en omstreken! Dankzij vijf jaar ervaring weet Go Online als geen ander hoe het maatwerk websites...
- Instagram feed ranking marketing research book In 2016 verlieten de Instagram-ontwikkelaars de tijdlijn. Er was een rangschikking van berichten en een “Smart Feed”. In het begin veroorzaakte dit...
- Zoekmachine Optimalisatie onmisbaar voor elke succesvolle website Zoekmachine optimalisatie wordt gebruikt om een website hoog in de zoekresultaten te laten eindigen. Dit zijn de belangrijkste facetten van SEO, maar er zijn vele...