Strategie voor sociale media in enkele stappen?

basisprincipes van online marketing antwoorden

Bedrijfsplannen moeten beginnen met duidelijk gedefinieerde doelen en sociale media vormen hierop geen uitzondering. Een van de grootste redenen voor het mislukken van socialemediastrategieën is dat de doelen niet passen bij de business. Om langdurig succes op sociale media te bereiken, moet u doelen stellen op basis van verkeer, potentiële klanten en verkopen. Begin met het opschrijven van ten minste drie doelen met betrekking tot sociale media of het ondersteunen van uw bedrijfsdoelen.

Deze doelen moeten verstandig worden vastgelegd; ze moeten specifiek, meetbaar, acceptabel (of haalbaar), relevant en tijdgebonden zijn. Enkele voorbeelden van goede redenen zijn het vergroten van de naamsbekendheid in grote markten of het verdienen van 30% van de omzet via sociale media. Je zult merken dat deze social media doelen niet over likes of reposts gaan.

Inventariseer uw imago van sociale media

Inventariseer uw sociale voetafdruk. Om uw huidige inzet en gebruik van sociale media beter te begrijpen, raden we u aan een kleine enquête uit te voeren om uw publiek beter te begrijpen. Wie maakt connectie met uw bedrijf? Welke netwerken zijn actief? Wat is de reactie van uw huidige publiek? Wat doen uw concurrenten?

Hoe reageer je op de aanwezigheid van social media?

Heeft u negatief nieuws of slechte opmerkingen? Heeft u al een actieve ambassadeur om uw informatie te delen? Let op het aantal volgers en bekijk hun profielen op basis van kwaliteit, activiteit of deelname, en controleer of alle links naar behoren werken in elk sociaal netwerkprofiel.

Ken uw klanten

Als uw bedrijf momenteel niet op sociale media verschijnt, is de belangrijke stap om te bepalen welke websites het beste zijn voor bedrijf. Dit is een goed moment om contact op te nemen met uw partners en andere teams om te leren hoe u hen beter kunt ondersteunen met behulp van sociale media. Nodig klanten uit om een ​​snelle enquête uit te voeren om hun favoriete inhoud en socialemediakanalen te begrijpen.

Begrijp het competitieve landschap

Onderzoek het gedrag van uw topconcurrenten of grote influencers in de branche op sociale media. Wat is hun sociale voetafdruk? Welke inhoud werkt het meest samen met hun volgers? Analyseer hun sterke en zwakke punten en gebruik ze als basis voor je social media strategie.

Ontwikkel contentstrategie.

Nu u uw doelen en doelgroepen heeft geïdentificeerd, is het tijd om te bepalen welke inhoud u kunt gebruiken.

De brede contentstrategie moet de volgende elementen bevatten:

-Het type inhoud dat u wilt plaatsen en promoten

-Regulariteit van gedeelde inhoud

– Neem deel aan het plan

-Doelgroepen van elk inhoudstype

-Inhoud uitvoeringsplan

-Inhoud promotieplan

Maak een bewerkingskalender als onderdeel van de contentstrategie. Hiermee plan je jouw social media doelen, doelgroepen en activiteiten.

Zet ze in de kalender.

Bedenk wat u via uw bedrijf kunt delen via verschillende socialemediakanalen. Zorg ervoor dat de gedeelde inhoud uw doelen ondersteunt. Uw contentstrategie omvat ook het maken van berichten die vooraf moeten worden gepubliceerd. Plaats geplande berichten in de bewerkingskalender zodat je ze niet vergeet.

Meet de voortgang

Houd het succes van uw sociale media bij voordat u een specifiek ritme (inhoudsritme) ontwikkelt en controleer en analyseer zo vaak mogelijk om te begrijpen hoe effectief uw sociale activiteit of inhoud is. Hoogstwaarschijnlijk geeft uw publiek de voorkeur aan een verscheidenheid aan originele inhoud en gerelateerde trending artikelen.

We bieden geavanceerde analyse en rapporten, zodat u gemakkelijk kunt vinden wie uw inhoud leest, beantwoordt en deelt. Facebook geeft inzicht in uw fans en inhoud, terwijl Google Analytics laat zien wie uw webpagina’s heeft bezocht en er interactie mee heeft gehad. Zorg ervoor dat de gegevensanalyse aan uw doelen voldoet om succes te garanderen.

Haal het meeste uit uw social media-strategie.

Maak een lijst met content die aansluit bij de doelgroep en de doelscore of niet, en pas de social media strategie daarop aan. Herschrijf de contentstrategie op basis van uw analyse en werk indien nodig de doelen bij. De aanpassingsstrategie moet een continu proces zijn. Laat analyse en feedback u door updates leiden.

{{youtube}}

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html