Websites die hoog in Google staan verkrijgen de meeste klikken. Hoe meer bezoekers, hoe hoger de conversie van een website. Dat is gelijk de reden waarom website eigenaren de hoge posities in Google nastreven. Hoe verkrijg je die hoge posities en hoe makkelijk is het? Lees er hier alles over. Het proces om hogerop in Google te komen met een website noem je Search Engine Optimization (SEO). Tijdens dit proces optimaliseer je een website om hoger in Google te komen. Een hogere positie in Google zorgt niet alleen voor hogere conversies, maar vergroot de online vindbaarheid van een website. SEO bestaat uit Content, techniek en linkbuilding. On-page SEO omvat content en techniek, waar off-page SEO linkbuilding omvat. Binnen deze categorieën zijn er verschillende factoren die je optimaliseert. Content gerichte factorenGoogle heeft als doel het aanbieden van de meest relevante en kwalitatieve informatie aan de zoeker. Content is één van de meest belangrijke factoren. De content op een pagina is namelijk waarom de zoeker geklikt heeft op het zoekresultaat. Om deze reden waarborgt Google de kwaliteit van content. Daarnaast zijn title tags belangrijk. Dit HTML element geeft het onderwerp van de webpagina weer. Google begrijpt op deze manier waar de content over gaat. Het volgende belangrijke aspect is de URL. De URL moet een hiërarchie aantonen. Zo blijft het overzichtelijk waar een bezoeker zich bevindt en hoe hij/zij er is gekomen. Het is van belang om de alt text te optimaliseren. Dit is de tekst die een afbeelding omschrijft. Dit is gemaakt voor gebruikers met een visuele beperking. Tevens gebruikt Google de alt text om te begrijpen aan welk onderwerp een afbeelding gerelateerd is. Technische en off-page factorenNaast het optimaliseren van content, is de techniek van een website cruciaal. Google hecht grote waarde aan gebruiksvriendelijkheid. Veiligheid en snelheid zijn hier belangrijke componenten van. Een bezoeker wacht niet langer dan 3 seconden tot een website geladen is. Daarnaast moet de bezoeker een veilig gevoel krijgen van een website. Zeker wanneer er op een website gevoelige gegevens zoals creditcard informatie ingevoerd moet worden. Dit doe je bijvoorbeeld door een HTTPS verbinding te bewerkstelligen. Hoe doe je dit? Door een SSL certificaat aan te schaffen. Off-page SEO draait om linkbuilding. Oftewel, het proces om backlinks te verkrijgen van andere websites. Wanneer een andere website naar jouw site linkt, geeft deze SEO waarde door. Google merkt dit op en neemt dit mee in de ranking van organische zoekresultaten.
|
https://ralfvanveen.com/steden/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Beginnen met een SEO traject in 2019 Beginnen met een compleet SEO traject in 2019 in dit artikel neem ik u mee in wat voor mij een grondige is van een website....
- Hoe kom je erachter wat je aan SEO moet verbeteren? Hoe kom je erachter wat je aan SEO moet verbeteren? SEO (search engine optimization) is een essentieel onderdeel van succesvolle webmarketing, maar het kan een...
- Veranderen mogelijkheden binnen je bedrijf Veel bedrijven zien het belang in van modernisering. Het gaat er hierbij niet alleen om bepaalde bedrijfsprocessen aan te passen. Het gaat hier om het...
- Zakelijke website laten maken Wil je een zakelijke website laten maken en zoek je hulp? Dan ben je bij VrijdagOnline aan het juiste adres. Maak je een website met...
- Beginnen met een B2B-webshop? Lijkt het je wat om een bedrijf op te starten in de b2b e-commerce sector? Het vergt flink wat inspanning om een effectieve b2b-webshop op te zetten....
- "De Rol van Een Administratiekantoor in Deventer bij Het Beheren van Je Financiën" Inleiding Financieel beheer is een essentieel aspect van elk bedrijf dat vaak de nodige tijd en expertise vergt. Het is cruciaal voor de continuïteit en...