Artikeltjesschrijven dat kan bij ons
Image default
Zakelijk

Kom hoog in Google met jouw website en SEO

Websites die hoog in Google staan verkrijgen de meeste klikken. Hoe meer bezoekers, hoe hoger de conversie van een website. Dat is gelijk de reden waarom website eigenaren de hoge posities in Google nastreven. Hoe verkrijg je die hoge posities en hoe makkelijk is het? Lees er hier alles over.

Het proces om hogerop in Google te komen met een website noem je Search Engine Optimization (SEO). Tijdens dit proces optimaliseer je een website om hoger in Google te komen. Een hogere positie in Google zorgt niet alleen voor hogere conversies, maar vergroot de online vindbaarheid van een website. SEO bestaat uit Content, techniek en linkbuilding. On-page SEO omvat content en techniek, waar off-page SEO linkbuilding omvat. Binnen deze categorieën zijn er verschillende factoren die je optimaliseert.

Content gerichte factoren

Google heeft als doel het aanbieden van de meest relevante en kwalitatieve informatie aan de zoeker. Content is één van de meest belangrijke factoren. De content op een pagina is namelijk waarom de zoeker geklikt heeft op het zoekresultaat. Om deze reden waarborgt Google de kwaliteit van content.

Daarnaast zijn title tags belangrijk. Dit HTML element geeft het onderwerp van de webpagina weer. Google begrijpt op deze manier waar de content over gaat. Het volgende belangrijke aspect is de URL. De URL moet een hiërarchie aantonen. Zo blijft het overzichtelijk waar een bezoeker zich bevindt en hoe hij/zij er is gekomen. 

Het is van belang om de alt text te optimaliseren. Dit is de tekst die een afbeelding omschrijft. Dit is gemaakt voor gebruikers met een visuele beperking. Tevens gebruikt Google de alt text om te begrijpen aan welk onderwerp een afbeelding gerelateerd is.

Technische en off-page factoren

Naast het optimaliseren van content, is de techniek van een website cruciaal. Google hecht grote waarde aan gebruiksvriendelijkheid. Veiligheid en snelheid zijn hier belangrijke componenten van. Een bezoeker wacht niet langer dan 3 seconden tot een website geladen is. Daarnaast moet de bezoeker een veilig gevoel krijgen van een website. Zeker wanneer er op een website gevoelige gegevens zoals creditcard informatie ingevoerd moet worden. Dit doe je bijvoorbeeld door een HTTPS verbinding te bewerkstelligen. Hoe doe je dit? Door een SSL certificaat aan te schaffen.

Off-page SEO draait om linkbuilding. Oftewel, het proces om backlinks te verkrijgen van andere websites. Wanneer een andere website naar jouw site linkt, geeft deze SEO waarde door. Google merkt dit op en neemt dit mee in de ranking van organische zoekresultaten.


Lees meer over zoekmachine optimalisatie in de SEO kennisbank.

https://ralfvanveen.com/steden/

Gerelateerde artikelen

Zakelijke website laten maken

Uitleg CRM: zo werkt CRM

Beginnen met een B2B-webshop?