Artikeltjesschrijven dat kan bij ons
Image default
Telefonie

Hoe kom je in contact met een groot bedrijf? Vind hier manieren om een telefoonnummer op te zoeken

2020 heeft heel wat nieuwe uitdagingen met zich meegebracht en ons geleerd ons aan te passen aan het “nieuwe normaal”. Klanten verwachten tegenwoordig meer dan ooit een superieure klantenservice waar ze een goed bedrijf aan kunnen herkennen. Het is echter niet altijd gemakkelijk te begrijpen wat dat niveau van dienstverlening moet zijn. De verwachtingen van de klant worden steeds hoger en het is een moeilijke tijd voor bedrijven om aan al die verwachtingen te voldoen en ze te overtreffen. In dit artikel hebben we acht basisdingen behandeld die klanten verwachten van een sterke klantenservice. Vind hier manieren om een telefoonnummer op te zoeken.

Voldoe aan de verwachtingen van de klant

De ergste situatie waarin de klantenservice terecht kan komen is het niet voldoen aan de verwachtingen van de klant. Meestal willen klanten hun problemen in één enkele interactie opgelost zien, zonder contact op te nemen met de vertegenwoordiger van het bedrijf, of als het probleem te complex is om met self-service te worden opgelost, willen ze te maken krijgen met een goed geïnformeerde medewerker van de klantenservice. 

Het klinkt misschien als een no-brainer, maar veel bedrijven slagen er niet in om de klantenservice te leveren die hun klanten verwachten, wat resulteert in een hoop frustratie aan de kant van de klant.

Voldoen aan de verwachtingen van de klanten, en dienovereenkomstig, efficiëntie is het eerste wat de klanten verwachten van een uitstekende klantenservice.

Er zijn een aantal dingen die uw klanten willen ervaren zoals het gemak en de vriendelijke service en een aantal dingen die zij voldoende vinden voor een goede ervaring. Als u echter de plank volledig misslaat, kunnen al uw inspanningen voor niets zijn geweest. 

Proactief zijn

Volgens het 2018 State of Global Customer Service Report denkt 70% van de klanten positief over de bedrijven die contact met hen opnemen met proactieve klantenservicemeldingen. Wat dit voor u betekent, is dat proactief zijn iets is dat de meeste klanten van uw bedrijf en uw medewerkers verwachten, en dit zou uw concurrentievoordeel moeten zijn. Hier zijn enkele tips om te volgen:

  • Wacht niet tot uw klanten contact met u opnemen om te praten over hun vragen en hun problemen. Neem in plaats daarvan zelf contact met hen op en vraag hen of ze vragen hebben. De beste manier om online proactief in contact te komen met uw klanten is door een chatbot op te zetten of automatiseringstriggers voor een live chat te creëren.

  • Maak documentatie die u kunt volgen over hoe en wanneer u bepaalde klanten bereikt, afhankelijk van hun gedrag op uw site of interactie met uw content. 

  • Voer klantonderzoeken uit en gebruik andere manieren om de klanttevredenheid te meten bij elke stap van het klanttraject om erachter te komen wat de veelvoorkomende problemen zijn die uw klanten hebben met uw producten of diensten.

Zoek het telefoonnummer op door Google te gebruiken. Of ga naar Klantenservicedirect.nl.

https://klantenservicedirect.nl/

Gerelateerde artikelen

Telefoonhoesje kopen? De keuze is reuze!

Welke Sim Only past bij jou?

Wat zijn de voordelen van een zakelijk telefoonabonnement?