Interactieve touch opstellingen en de mogelijkheden

Je verwacht in een winkel op zijn minst dezelfde toepassingen, als die je thuis via internet kunt raadplegen. Denk aan de website van een telefoniewinkel. Je kunt toestellen naast elkaar openen om ze inhoudelijk te vergelijken. Je ziet de prijzen en specificaties en dat maakt het keuzeproces uiteindelijk gemakkelijker. Het is wel zo praktisch als je minimaal dezelfde opties in de fysieke winkel hebt. Ook daar wil je door het interactieve touch screen klikken, om bij jouw keuze voor een product te komen. Instore interactie is dan ook niet meer weg te denken uit de huidige consumentenwereld.

Maatwerk

Neem als voorbeeld een exclusieve kledingwinkel, die niet alleen kledingstukken in de fysieke winkel heeft hangen, maar ook door middel van touch screens jou je eigen kleding stuk kan laten samenstellen. De reeks aan kleuren is in de winkel aanwezig, want dat is op een scherm toch wat lastig te zien. En dus houd je de kleur bij je huid en haar om te zien of het goed staat. Je kunt de kleur zelfs even mee naar buiten nemen om het in echt daglicht te zien. Maar daarna ga je verder. Je kiest op het scherm je favoriete model, je verandert de halslijn, kiest een lengte en selecteert een effen kleur of een print.

Persoonlijke informatie

Na alle voorgaande, interactieve stappen, hoef je alleen nog maar je maten in het scherm op te geven. Hierbij kan een persoonlijke assistent nog helpen, als je de maten niet paraat hebt. Dat is het leuke van de fysieke winkel. Je kunt zelf bepalen hoever je invloed reikt, maar kunt altijd terugvallen op het personeel, als je advies of hulp van een persoon kunt gebruiken. Instore interactie kent weinig grenzen en ze maken werkelijk een beleving van de aankoop van unieke producten.