Artikeltjesschrijven dat kan bij ons
Image default
Financieel

Alles over Anomalie detectie in Finance

Financiën zijn een enorm belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Maar het is niet voor iedereen weggelegd. Daarom denkt 60% van de eigenaren van kleine bedrijven dat ze geen verstand hebben van financiën of boekhouding. Hoe zit het met uzelf? Balansen, resultatenrekeningen, begrotingen, enz. – niet de leukste dingen in de wereld. Bovendien maken het optimaliseren van financiën, uitgaven en onkosten de berg van financiële taken die u elke dag moet doen alleen maar groter. U hebt al een team onder uw hoede, beheert tools en hebt moeite om tijd te vinden voor bedrijfsontwikkeling.

Maar er is een nieuwe oplossing die weinig bedrijven aangrijpen om al deze problemen op te lossen. Het heet financiële anomalie detectie. En het is veel eenvoudiger te implementeren dan u denkt. Lees hier alles over anomalie detectie in finance.

Wat is financiële anomalie detectie in marketing?

Financiële anomalie detectie is kunstmatige intelligentie-aangedreven software die zeldzame gebeurtenissen identificeert. Deze omvatten zowel waardevolle financiële kansen als potentiële risico’s.

Het werkt als volgt: een bedrijf neemt om te beginnen marketing beveiligingssoftware. De AI analyseert de financiële gegevens van het bedrijf om te bepalen hoe normale operaties eruit zien. Deze worden binnen een standaardafwijking geplaatst.

Elke dataset die buiten de normale band valt, is een financiële anomalie. Oftewel een verdacht stukje financiële marketinggegevens dat moet worden onderzocht. 

Anomalieën in financiën worden ook in drie niveaus geplaatst: 1, 2, en 3. Zie één als een kleine anomalie en drie als een grote. Grote afwijkingen worden eerst aangepakt en daarna komen de minder grote.

Het kan ingewikkeld lijken, maar dat is het niet. Deze technologie is plug-and-play. U registreert, integreert tools en campagnes, en schuift uw voeten omhoog. U werkt zoals u gewend bent en de software vindt optimalisaties en problemen in een oogwenk.

De gegevens zijn ook gemakkelijk te begrijpen met duidelijke informatie en eenvoudige dashboards. Makkelijk genoeg, toch? Zodra je een waarschuwing krijgt dat je omzet niet op schema ligt of dat je KPI’s uit het park raken, ga je op onderzoek uit om uit te vinden waarom.

Financiële anomalie detectie use cases

Problemen doen zich voor wanneer u ze het minst verwacht. Gemoedsrust in de wetenschap dat u een lager risico loopt op financiële fraude is van onschatbare waarde. Het is ook een van de beste toepassingen van financiële anomalie detectie.

Financiële fraude en risico’s komen in veel verschillende vormen voor. Denk aan creditcardfraude, onveilige transacties en datalekken. Terwijl identiteitsdiefstal is afgenomen, is fraude sinds 2015 blijven toenemen.

Maar u hoeft zich geen zorgen te maken. Financiële anomalie detectie neemt de last van uw schouders, zodat u zich weer kunt bezighouden met wat belangrijk is.

Een groot financieel e-commerce bedrijf ging bijvoorbeeld samenwerken met een fraudepreventie bedrijf om zijn platform veiliger te maken. Ze hadden met name regelmatig te maken met geld dat verdween, frauduleuze bestellingen en wisten dat er iets moest veranderen.

Er werd een algoritme voor machinaal leren gecreëerd om transacties toe te staan of af te wijzen op basis van standaardgedrag en historische datasets. 

De resultaten? Kostenbesparing bij het oplossen van fraude gerelateerde problemen, klantenondersteuning, restitutie formulieren en restitutie verificatie. Bovendien nam de klanttevredenheid toe omdat transacties eenvoudiger, sneller en veiliger waren.

Marketingbudgetten maximaliseren

Marketing kost geld. Alles, van content marketing tot SEO en PPC, kost consistent geld om een bedrijf te laten groeien. 

Heeft u zich echter ooit afgevraagd of u het meeste uit uw budget haalt? Maakt u zich geen zorgen. Het houdt de meeste marketeers ’s nachts wakker. 29% van de bedrijven faalt omdat hun geld gewoonweg op is. Dat betekent dat u uw kapitaal op de best mogelijke manier moet gebruiken.

Financiële anomalie detectie lost dit op door marketing- en reclamecampagnes te analyseren. Het vindt de elementen die de beste prestaties leveren en de elementen die zuurverdiend geld opslokken.

Dit stelt u in staat in te springen op goede kansen en de rotte appels eruit te snijden. Uiteindelijk betekent dit dat u budget bespaart op campagnes die weinig opleveren, terwijl u dat budget toewijst aan activiteiten met een hogere ROI.

Met andere woorden, de klant bespaart geld, verbetert de klantervaring en kan slimmer werken dankzij een anomalieën algoritme. Lees hier meer over Tuuring.

https://tuuring.com/nl/

Gerelateerde artikelen

Een Visa Card betekent optimaal betaalgemak

Alles over de Opleiding Bewindvoerder

Wilt u graag een lening aanvragen?